Zelfs de lokale als regionale media stonden er vol van. MZ&PC verkeerde in zwaar weer vanwege de groeiende problematiek rondom vrijwilligers. Het opstappen van Fabian Compagner was voor het zittende bestuur de laatste druppel. Begin maart werd er daarom een bijzondere ledenvergadering georganiseerd. De leden waren nu aan zet om in de periode tot aan de reguliere ledenvergadering van 15 april invulling te geven aan diverse functies. Voornaamste functies waren die van voorzitter, secretaris en penningmeester. Bij onvoldoende invulling van functies bestond er nog meer één oplossing, opheffing van deze 75-jarige vereniging.

Net als bij de bijzondere ledenvergadering in maart was de opkomst ook nu erg goed te noemen. Liefst een groep van circa 60 leden waren erg benieuwd naar de uitkomsten en de mogelijke gevolgen voor hun club. Maar het bestuur kon deze avond een heugelijke mededeling doen. Er is een nieuw bestuur bestaande uit:
– Erik van Weesep: Voorzitter
– Saskia Steur: Secretaris
– Marcel Schuring: Penningmeester
– Eelco Bakker: Algemeen bestuurslid.

Daarnaast is er ook een nieuwe ledenadministrateur gevonden in de naam van Jack van Spronsen. Daarnaast zijn er nog enorm veel aanmeldingen gekomen voor diverse functies in commissies en uitvoerende taken als activiteitencommissie, teambegeleider etc.

Met het nieuwe bestuur zal de vereniging ook een andere koers gaan varen. Afdelingen en TC’s krijgen de ruimte om zich volledig te gaan richtingen op de eigen specifieke werkzaamheden. In het verleden had een TC ook afvaardiging in het bestuur. Onafhankelijk en integer besturen stond hiermee onder druk. Het nieuwe bestuur bestaat niet meer uit leden met dubbele punten op en functies in meerdere commissies. Afdelingen worden op basis van agendapunten bij het bestuur uitgenodigd. Andersom kan een afdeling dit ook doen.

Daarnaast geeft het aftredende bestuur een aantal speerpunten mee aan het nieuwe bestuur:

– Allereerst het continueren van de huidige activiteiten van de vereniging. Qua ledenaantal, activiteiten en prestaties gaat het goed met de Reest. Aan het nieuwe bestuur de taak om deze lijn door te trekken en de club financieel gezond houden. Daarbij staat het uitgangspunt binnen de Reest voorop dat prestaties en gezelligheid hand in hand gaan.

– Communicatie van ontwikkelingen binnen de vereniging van en naar leden. Hierbij gaat het om het benutten van de mogelijkheden van de website en digitale nieuwsbrief

– Het dichter bij elkaar brengen van afdelingen en het stimuleren van verenigingsbrede activiteiten. Deze lijn is al in gang gezet met de clubkampioenschappen en het instroomuur voor de jongste jeugd.

– De uitdaging ligt er voor het bestuur nieuwe bestuur om het nieuwe beleid om te zetten in een meerjarig beleidsplan.